CT phone home

Het zit er weer op. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik 10 keer liever de PET scan onderga dan de CT. Het begint al met het drinken van die smerige EZcat, contrastvloeistof, dan alweer een infuus met contrastmiddel en als klapperrrrrrrr van de week de mega fijne rectumcanule met 1 liter contrastmiddel die ze in 10 minuten via je anus in je dikke darm laten lopen. ik heb al eerder geschreven dat dit mensonterend is en daar blijf ik bij. Ik kan niet anders zeggen dan dat de twee ‘mollen’ (röntgenlaboranten) die er vandaag bij waren toppers waren! Lief, medelevend, geduldig en invoelend. Een van de twee kwam tijdens het onderzoek telkens even vragen of het met me ging. Ook het infuus prikken ging wonderwel in een keer goed. Rustig en op het gemak.

De onderzoeken zitten er nu op. De opnamen waren volgens de dames goed gelukt. WAARSCHUWING! Lees niet verder als je een zwakke maag hebt of niet tegen vieze verhalen kunt!! Hopelijk is nu ook precies te zien waar het euvel nog zit dat ik mijn darm nooit ‘leeg gepoept’ krijg. Tijdens het rectaal in laten lopen van de contrast is ook gebleken dat mijn darm nog vol ontlasting zat ondanks dat ik nog voor het onderzoek naar het toilet ben gegaan. Het loopt gewoon vast aan de binnenkant ondanks de zakjes laxantia die ik elke dag gebruik. Mega irritant om minimaal 6 tot 8 keer op het toilet te zitten voor een grote boodschap die in de praktijk dan niet zo groot blijkt te zijn. Nu nog vier dagen wachten tot we horen hoe het ervoor staat…….

Gelukkig hadden we ook nog iets leuks vandaag! We hebben vier euro gewonnen met het 1/5 staatslot dat ik van mijn collega’s gekregen had en de tuin meneer is geweest om een plannetje te maken om ons tuintje aan te passen en hond-en katproof te maken. Dat is een leuk vooruitzicht, als straks het zonnetje weer schijnt kunnen we daar weer van genieten. Laat de zon maar komen! ☀️

Plaats een reactie