Zomaar een dag

Donderdag 30 januari 2020

Heel langzaam begint mijn leven weer vorm te krijgen. Vandaag voor het eerst een dag alleen, de meiden zijn naar school, Johan is om 12.00uur naar zijn werk gegaan. En het is goed. Mijn lieve papa komt toch nog even kijken hoed het gaat, samen een bakkie cappuccino en dan loopt ook hij weer naar huis.

Ik besluit Fredje even te laten plassen en dan op de bank te duiken onder mijn donzen dekbedje. Ben zoooooó moe. En het lukt! Ik val in slaap en slaap 3 uur aan een stuk (😳)!

Heerlijk, eindelijk een beetje bijgetankt.

Fredje moet hoognodig even een wandeling, Johan is vanmorgen uitgebreid met hem naar het bos geweest dus mijn rooie rakker komt niets tekort maar nu is het tijd! Tuig aan met de lange lijn zodat meneer niet kan trekken en dan lopen we samen een hele kilometer!!

Echt in een bejaarden tempo maar we doen het wel. Langs het spoor kan hij los en net als ik denk dit gaat lekker dan rent hij op een drietal mannen toe. Shit! Mannen met een ‘immigranten uiterlijk’, bewoners van het AZC. De meesten hebben een giga hekel of angst voor honden en net nu komt die stomme joekel niet terug!

Meneer Fred kwispelt zijn kont er bijna af en tot mijn verbazing wordt hij super enthousiast ontvangen! Hij wordt geaaid en gekroeld. Dichterbij gekomen zie ik drie mannen met een vriendelijk gezicht, ze zijn kleurig gekleed met fluoriserend gekleurde mutsen en shawls. Een van de heren heeft giga lange fluor gele nagels, dit zijn duidelijk heren die uit hun land gevlucht zijn om een andere reden dan de ‘gemiddelde’ vluchteling. Als je deel uitmaakt van de LHTB community dan wordt je in je eigen land vervolgt en zal je nooit jezelf kunnen zijn tenzij he het met je leven wil bekopen.

Een van de heren vraagt hoe Freddie heet en ik antwoord: “Freddie after Freddie Mercury”. Een van de mannen geeft me een dikke knuffel en ze reageren alledrie of ik een of ander orakel ben! 🤣

Blij dat ik weer thuis ben, even een kop koffie en dan het avondeten verder afmaken. Na de ongezonde Mac tumor van gisteren nu toch maar weer gezonde kost, Marokkaans stoofvlees met veel tomaat en paprika, couscous en broccoli salade. Een en al oxidanten, alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.

Plaats een reactie