Geluksmomentjes

Zaterdagavond 13 juni 2020

Geluk zit in kleine dingen

Niet in materie, maar in bijvoorbeeld een merel die regen aankondigt door luidkeels te zingen.

Na ruim 13 weken voor het eerst weer uit de ophokplicht,

Een avond met vrienden, na een donkere periode even weer licht.

Een avond zonder serieuze gesprekken maar wel een avond met een lach en een traan.

Slap geouwehoer, onze humor, rollende tranen door het lachen welteverstaan.

De heerlijke avond eindigt met een enorme regenbui maar we stappen toch op onze fiets.

Dan maar een nat pak dat hindert na zo’n machtige avond ook niets.

Het is buiten nog warm en de regen voelt heerlijk aan op mijn gezicht.

Buiten adem trap ik mezelf de brug op, ogen op het doel gericht.

Met een enorme vaart vlieg ik luidkeels lachend naar beneden

Ik hoef niet op de trappers, niet meer op de treden.

Ik vlieg! Ik vlieg! Ik vlieg in volle vaart

Ik voel me als een vogel zo vrij, met een licht hart door niets meer bezwaard.

Met gierende vaart en wijd gespreide benen rijd ik door de diepe plassen met hemelwater,

Net als vroeger en nat tot op mijn blote vel denk ik aan toen en niet meer aan later.

Ik voel me even immens gelukkig, geen zorgen, geen verdriet

Ik ben in het hier en nu, ben op dit natte moment even intens gelukkig, ik GENIET♥️

2 gedachtes over “Geluksmomentjes

Plaats een reactie